Politica de Retur / Retragerea din Contract

Prezenta procedură stabilește cadrul convențional necesar privind renunțarea la cumpărare a produselor achiziționate de pe site-ul www.parfumuriselecte.ro, proprietatea societății CALUGARU N. SORIN I.I., cu sediul social în Timișoara, Bulevardul Constantin Brâncoveanu nr.25, Județ Timiș, înregistrată la Oficiul național al Registrului Comerțului sub nr. F35/150/2015, CUI 34058090.

Clienții ParfumuriSelecte pot returna produsele achiziționate de pe www.parfumuriselecte.ro, conform termenilor și condițiilor de retur prevăzute în prezenta procedură.

Vă informăm că, pentru contractele încheiate la distanță sau contractele încheiate în afara spațiilor comerciale ParfumuriSelecte, în cazul în care renunțați la cumpărare, solicitând returnarea unui/unor produs/e achiziționat/e de pe site-ul www.parfumuriselecte.ro, vă exprimați în mod expres și fără echivoc acordul cu privire la acceptarea integrală a prevederilor prezentei proceduri de retur a produselor. Acest serviciu nu limitează în niciun fel drepturile care revin cumpărătorilor în baza prevederilor legale în vigoare, inclusiv dreptul de retragere prevăzut de O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, prin care s-a concretizat transpunerea în legislația națională a prevederilor Directivei 2011/83/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 25 octombrie 2011 privind drepturile consumatorilor, astfel cum a fost completată/modificată de Articolul III din O.U.G. nr. 58/2022, prin care s-a transpus în legislația națională Directiva (UE) 2019/2.161 a Parlamentului European și a Consiliului din 27 noiembrie 2019.

1. Termenul de returnare pentru produsele ParfumuriSelecte achiziționate de pe www.parfumuriselecte.ro

Produsele cumpărate de pe www.parfumuriselecte.ro pot fi returnate în termen de 14 zile calendaristice de la primirea acestora, fără precizarea motivelor. Termenul de 14 zile calendaristice se calculează:

  • din ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a bunurilor;
  • în cazul în care consumatorul comandă printr-o singură comandă bunuri multiple care vor fi livrate separat, din ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului bun;

Retururile de produse trimise după expirarea acestui termen nu sunt acceptate.

2. Condițiile cu privire la procedura de retragere/retur

Pentru a-și putea exercita dreptul de retragere/returnare, conform prevederilor art. 11 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2014, înainte de expirarea perioadei de retragere/returnare, consumatorul/destinatarul comenzii trebuie să informeze expres ParfumuriSelecte cu privire la decizia sa de a se retrage din contract, utilizând o declarație neechivocă transmisă la adresa de e-mail: comenzi@parfumuriselecte.ro. În acest scop, va putea folosi și formularul de retragere/retur anexat prezentei proceduri de retur.

Exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor părților contractuale, respectiv de a executa/incheia contractul la distanță sau în afara spațiului comercial, cu precizarea următoarelor:

  • Produsele pe care cumpărătorul înțelege să le returneze trebuie să fie în ambalajul lor original, sigilate și într-o stare care să permită repunerea lor la vânzare, fără a avea modificări fizice/estetice, lovituri, zgârieturi, șocuri mecanice etc. Returnarea nu poate fi acceptată în situația în care produsele sunt desigilate, defecte, folosite, ambalate necorespunzător;
  • Se acceptă returnarea produselor desigilate de către client doar dacă produsul/produsele cumpărate sunt neconforme (de exemplu: acesta/acestea au un viciu ascuns, defect din fabricație, cum ar fi: conținutul neconform; recipientul unui produs prezintă urme de deformare încă din fabricație; mecanismul de pompare al unui parfum nu poate pulveriza conținutul etc). Conform definiției de la art. 2 pct. 21 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992, republicată cu modificările și completările ulterioare, reprezintă viciu ascuns deficiența calitativă a unui produs ce nu a fost cunoscută și nici nu putea fi cunoscută de către consumator prin mijloacele obișnuite de verificare în momentul achiziționării produsului;
  • În situația în care cumpărătorul/clientul a beneficiat de o ofertă specială, primind alături de produsul/produsele cumpărate alte produse promoționale/cadouri, acesta va trebui să restituie toate produsele primite, inclusiv cele de tip promoțional/cadou. Dacă nu se va proceda la returnarea tuturor produselor promoționale/cadou primite, returul nu va fi acceptat;
  • În situația în care cumpărătorul, prin achiziția online de pe site-ul www.parfumuriselecte.ro a beneficiat de o ofertă specială, care îi permitea, în anumite condiții, să achiziționeze unul sau mai multe produse ofertate în schimbul comenzii sale sau să beneficieze fără cost suplimentar de diferite eșantioane promoționale, se va considera că prin returnare, acesta din urmă nu mai este eligibil pentru a beneficia de respectiva ofertă sau de respectivele eșantioane. Mai precis, dacă valoarea produselor returnate depășește 50% din suma plătită pentru achiziția inițială, cumpărătorul va trebui să restituie produsul/produsele pe care dorește să-l/le returneze doar împreună cu eșantioanele/cadourile/promoțiile ori voucherele/produsele etc. primite, respectiv produsul/produsele achiziționate la ofertă în schimbul comenzii produsului/produselor returnat/e, astfel încât ParfumuriSelecte să poată da curs cererii sale de returnare. Astfel, produsele primite cadou/promoționale sau ca bonus/eșantioane etc., trebuie să fie sigilate, în ambalajul original, nefolosite, neutilizate, fără modificări fizice/estetice, lovituri, zgârieturi, șocuri mecanice etc., apte de a fi din nou comercializate;
  • În cazul returnării unor produse, ce au fost achiziționate într-o campanie promoțională sau pe baza unui cupon/cod promoțional, efectuată după încheierea campaniei promoționale respective sau după utilizarea cuponului/codului de discount, clientului/cumpărătorului îi va fi restituită suma pe care a plătit-o efectiv pentru produsul returnat;
  • În cazul promoțiilor în care reducerea este obținută cu condiția achiziționării mai multor produse, returnarea echivalează cu renunțarea de către cumpărător la promoție, indiferent de termenul de returnare. În această situație, returnarea este posibilă doar cu condiția returnării de către client a tuturor produselor a căror cumpărare i-a dat dreptul de participare la promoție;
  • Produsele pot fi returnate doar dacă sunt în aceeași stare în care au fost livrate (acestea trebuie să conțină toate accesoriile cu care produsul a fost livrat, cât și instrucțiunile, să nu aibă urme de folosință). Lipsa îndeplinirii condițiilor de mai sus face ca ParfumuriSelecte să nu poată da curs cererii de retragere/returnare;
  • Schimbul de produse nu este permis. În cazul în care se dorește un alt produs, va trebui plasată o nouă comandă;
  • Cheltuielile de returnare a produselor vor fi suportate de către client, conform prevederilor legale în vigoare;
  • Răspunderea cu privire la reducerea valorii produselor care rezultă din manipularea acestora, alta decât cea necesară pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor, este exclusiv în sarcina cumpărătorului.

3. Modalități de returnare a produselor

Clientul se poate adresa în scris la adresa de e-mail: comenzi@parfumuriselecte.ro, menționând numele și prenumele cumpărătorului, numărul comenzii, codul produselor pe care dorește să le returneze și motivele returului. ParfumuriSelecte va confirma primirea cererii de returnare în maximum 24 de ore, transmițând un e-mail în care va fi confirmată modalitatea în care produsele returnate vor fi expediate către punctul de retur ParfumuriSelecte. Toate produsele returnate vor fi verificate atent în vederea acceptării returului.

4. Contravaloarea produselor returnate

Contravaloarea produselor returnate va fi rambursată prin transfer bancar în contul furnizat de client, în termen de maximum 14 zile calendaristice de la primirea produselor returnate, dacă toate condițiile de retur sunt respectate.

Descarcă formularul de retur